Wednesday, March 13, 2013

Juhtúrós gnocchi bazsalikomos zöldborsópürén peterzselyemhabbal és pármai sonkás diómorzsával

Avagy igazi tavaszi fogás a fagyasztóból! Már reggel óta havazik, én bezzeg a vasárnapi gyönyörű időnek hála gyorsan minden csizmát és kabátot elpakoltam, ma meg szedhettem megint elő. Úgyhogy, ha már odakinn szürke minden, legalább a tányérra valami nagyon zöldet szerettem volna rakni. A zöldborsópürét bazsalikommal ízesítettem, persze a zöldségragu kucsmagombával lenne az igazi, de sajnos friss még nincs és a szárítottból pedig éppen kifogytam. A pármai sonkás diómorzsa nagyon levett a lábamról és a zöldborsóval kombinálva nagyszerű. Ráadásul roppant egyszerű dologról van szó: a sonkát a sütőben megszárítjuk és ha kihűlt akkor mozsárban dióval és fekete borssal összetörjük. A juhtúró gnocchit vajban aranybarnára pirítottam, összekevertem a gombás zöldségraguval és már mehetett is a püré tetejére. Végül pedig peterzselyemhab és parmezánforgács került mellé néhány apró bazsalikomlevéllel együtt.


Hozzávalók:
a juhtúró gnocchihoz:
125 g juhtúró
50-70 g fehér tönkölyliszt
1 tojásfehérje
1 evőkanál vaj
1 teáskanál olívaolaj

bors

a zöldborsópüréhez:
150 g zöldborsó
annyi alaplé amennyi ellepi
1 teáskanál vaj

5-6 levél bazsalikom

bors

a petrezselyemhabhoz:
100 ml tejszín
50 g reszelt parmezán
1/2 csokor petrezselyem

bors

a pármai sonka-dió morzsához:
3 szelet pármai sonka
5-6 szem dió
2-3 szem fekete bors

A gnocchihoz a hozzávalókat összegyúrjuk, a tésztát megfelezzük és lisztezett deszkán kb. 1 cm vastagra kisodorjuk, majd kb. másfél centis darabokra vágjuk. Sós, éppen csak gyöngyöző vízben kifőzzük, papírtörlőn lecsepegtetjük. Tálalás előtt vaj és olaj keverékében aranybarnára sütjük.

A püréhez alaplében pár perc alatt megfőzzük a zöldborsót, leszűrjük, de egye kevet félreteszünk az alapléből. A zöldborsót vajjal, pár kanál alaplével és a bazsalikomlevelekkel pürésítjük majd szitán átkenjük. Sóval, borssal ízesítjük és melegen tartjuk.


A habhoz felfőzzük a tejszínt a parmezánnal, és ha elolvadt hozzáadjuk a petrezselymet, sóval és borssal ízesítjük, majd tálalás előtt botmixerrel habosítjuk.

A morzsához a sonkát 150°C-on megszárítjuk és mozsárban a dióval és borssal összezúzzuk.
A zöldségraguhoz ízlés szerint lóbabot, zöldborsót, csiperkét (vagy kucsmagombát), szezonban zöldspárgát vajba megpároljuk, sóval, borssal és turbolyával ízesítjük.

2 comments:

teller-cake said...

Nagyszerűen néz ki, én is tavaszi hangulatba kerülnék tőle! ;-) És képzeld, én is elpakoltam a héten a nagykabátom, bakancsom....:))

chriesi said...

Köszönöm! Reméljük lassan most már tényleg megszabadulhatunk tőlük! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...