Friday, February 22, 2013

Túrófánk rozmaringos narancssziruppal

A helyzet az, hogy a mai napon befejeztem a cukormentes hónapot. Egyszerűen annyira, de annyira zavart már, hogy hiába jut eszembe ez vagy az, nem tudom kipróbálni. A sok felfirkált ízkombináció és süteményötlet, szóval nem akarom tovább gyűjteni őket úgy, hogy a lista csak hosszabb és hosszabb legyen. Nem is ragozom tovább, térjünk inkább a tárgyra! Az utóbbi napokban sok ismerős blogger megsütötte Viki túrófánkját és mindenkitől azt hallottam, hogy mindenképpen dupla adagot érdemes sütni belőle, mert rettentő gyorsan fogy. Nagyon régen nem ettem már túrót, így aztán tegnap este ki is vettem egy dobozzal a féltve őrzött kincsből. A recept rendkívül egyszerű és gyorsan elkészül, szóval pont kapóra jött, hogy váratlan vendégem valami nyalánksággal meg tudjam kínálni. A rozmaringos narancsszirup pedig remekül illett a fánkhoz.


Hozzávalók:
100 g cukor

100 g víz
1 narancs
1 ág rozmaring

A vizet a cukorral felforraljuk és 5 percig főzzük. Közben a narancs héját vékonyan lehámozzuk. A szirupot levesszük a tűzhelyről, hozzáadjuk a rozmaringot és a narancshéjat majd egy órát állni hagyjuk. Üvegekbe töltjük és ízlés szerint palacsinta, túrófánk, gofri mellé vagy szörpként kínáljuk.

1 comment:

Nyárikonyha said...

tetszik ez a narancs - rozmaring combo, bár én inkább egy jó kis halhoz tudnám elképzelni, vagy egy kacsához:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...