Thursday, February 14, 2013

Papadum

Ahogy néhány órával ezelőtt ígértem, meghoztam a papadum receptjét! Egyszerűen nem hagyott nyugodni, hogy az első adagot teljesen elbaltáztam. Nem is értem, hogy hihettem azt, hogy a sodrófával majd elég vékonyra fogom tudni nyújtani a tésztát. Annyira egyértelmű, hogy lehetetlenség számomra, de valamerre nagyon elkalandozhattak a gondolataim, úgyhogy szépen meg is szárítottam a sütőben a csicseriborsólisztből készült lepényeket. Aztán jött a sütés, az eredmény pedig mi más lehetett volna, mint túl vastag és élvezhetetlen lepények.


Igaz, egy darab annyira nem volt vészes, de még csak messziről se hasonlított indiai testvérére. A papadum egyébként hagyományosan urad dahlból az igazi, de készítik csicseriborsó-, rizs- de még burgonyalisztből is. A második próbálkozás nem lett volna rossz, viszont arra nem gondoltam, hogy a fekete köménymagok majd szét fogják repeszteni a tésztát a gépben. Úgyhogy már jöhetett is a harmadik kör őrölt fűszerekkel tésztagépben nyújtva. Mit ne mondjak, működik, de igazi türelemjáték, viszont sütőpapírvékonyra lehet vele nyújtani a tésztát. Csicseriborsó- és rizslisztet használtam hozzá egyenlő mennyiségben. Nem nagyon érdemes szórakozni azzal, hogy kerek formákat szaggatunk a tésztból, egyrészt mert túl nagyokat nem lehet, az enyémek is kicsik, pusztán 6 centiméteresek, másrészt meg nem tesz jót a tésztának, ha sokszor összegyúrja az ember. Úgyhogy ha kinyújtottuk olyan vékonyra, hogy szinte átlátunk rajta, akkor vágjuk darabokra és már mehetnek is a sütőbe száradni, szárítás után pedig irány a forró olaj és már lehet is rágcsálni.


Hozzávalók:
100 g csicseriborsóliszt
100 g rizsliszt

50-70 ml víz

őrölt fekete köménymag
csipet cayenne bors
olaj a sütéshez


Keverjük össze a liszteket a fűszerekkel és adjunk hozzá annyi vizet, hogy egy viszonylag kemény tésztát kapjunk. Ezután vágjuk egyforma darabokra és nyújtsuk vékonyra a tésztagéppel, majd vágjuk darabokra (vagy szagassuk ki, ha van türelmünk és időnk). Melegítsük elő a sütőt 70°C-ra és szárítsuk a nyers tésztát for 20-40 percig. Az így megszárított tészta légmentesen záródó dobozban jó ideig eltartható. Forró olajan süssük ki a papadumokat, ízesítsük és tálaljuk nyomban.


2 comments:

Kránicz said...

Most láttam egy maláj filmben a szakács az 5 db tenyérnyi tésztát egymásra rakva 1 percre maximumon mikrohullámú sütőben készítette el :-D
Nekem meg te segítettél hogy milyen receptből sütötte a "pappad"-ot
Kösziiiiiii! ;-)))))

Kránicz said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...