Wednesday, November 7, 2012

Gesztenyelisztes almás palacsinta karamellizált gesztenyével

A mai reggel olyan igazi hideg, ködös és nyirkos volt, mint amilyennek lennie kell novemberben. Ezért miután jól átfáztam kutyasétáltatás közben, úgy gondoltam, hogy valamilyen édes aprósággal feldobom a komor hangulatot. Almás palacsintát terveztem rengeteg fahéjas porcukorral, aztán jött az ötlet, hogy gesztenyelisztből süssem. A sült gesztenye a tetejére pedig nagyon adta magát. Azám, de mindenféle szirupból kifogytam, így karamelszósszal tálaltam, nem volt rossz ötlet!


Hozzávalók:

a palacsintához:
150 g gesztenyeliszt
50 g hajdinaliszt
1 tojás

1 alma
1 teáskanál sütőpor
2 evőkanál olvasztott vaj
1 evőkanál vaníliakivonat
1/4 teáskanál őrölt fahéj
250-300 ml tej

a karamellszószhoz:
50 g cukor
1 evőkanál víz
1 evőkanál vaj

6-7 evőkanál tejszín
a gesztenyéhez:
20 sült gesztenye
3 evőkanál nádcukor
1 teáskanál vaj
2 evőkanál almalé


A gesztenyelisztet és hajdinalisztet simára keverjük a tojással, reszelt almával, olvasztott vajjal és a tejjel. Végül elkeverjük benne a vaníliakivonatot és a fahéjt. A cukrot szerintem megspórolhatjuk, hiszen a szószban van belőle elég. Közepes hőkon egyenként kisütjük a palacsintákat. A szószhoz a cukrot a vízzel alacsony hőfokon megolvasztjuk, majd amint aranybarna lesz hozzáadjuk a vajat és a tejszínt, majd sűrűre főzzük. A gesztenyéhez a nádcurkot megolvasztjuk, amint karamellizálódott hozzáadjuk a megpucolt gesztenyét, vajat, felöntjük az almalével és 2-3 percig hagyjuk sűrűsödni.

2 comments:

Zizi said...

Szuper jó! Vegánosítani fogom és megsütöm! :)

chriesi said...

Örülök, tetszik Zizi, jó étvágyat hozzá! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...