Wednesday, September 26, 2012

Körtés gesztenyetorta

Mindegy, hogy sütve vagy főzve, gesztenyéből sosem elég! Gyerekkoromban nagyon szerettem a gesztenyepürét is, egy ideje azonban annyira már nem dobogtatja meg a szivem. A hétvégén viszont elcsábultam és vettem egy csomaggal. Mikor megkóstoltam, hirtelen az az ötletem támadt, hogy sütibe rakom és ha már így összejöttek a dolgok, akkor egy kevés gesztenyelisztet is csempésztem bele. Az ősz egyik kedvencét, a körtét sem akartam kihagyni, ha pedig körte, akkor a csokoládé sincs messze. Hogy ne legyen olyan unalmas a dolog egy kevés ánizzsal és naranccsal dobtam fel. Tejszínhab mellé kötelező!



Hozzávalók:
a tortához:
100 g vaj
100 g nádcukor
100 g gesztenyepüré
50 ml narancslé

1 narancs reszelt héja
1 evőkanál vaníliakivonat
1/4 teáskanál őrölt ánizs
2 tojás
50 g darált mogyoró
50 g gesztenyeliszt
50 g hajdinaliszt
1 teáskanál sütőpor

2 körte
a glazúrhoz: 
20 g vaj
50 ml tej
75 g étcsokoládé




Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. A vajat habosra keverjük a cukorral, majd simára keverjük a narancslével, gesztenyepürével. Belekeverjük a reszelt narancshéjt, vaníliakivonatot, ánizst és a tojássárgákat. A körtét meghámozzuk és fél centis kockákra vágjuk. A massza tetejére szitáljuk a liszteteket, a sütőport majd simára keverjük. A fehérjékből kemény habot verünk és a masszába forgatjuk, végül hozzáadjuk a körtét. Sütőpapírral bélelt 18 centis köralakú formában elegyengetjük és 40-50 percig sütjük. A glazúrhoz a hozzávalókat alacsony hőfokon megolvasztjuk és simára keverjük, majd a kihűlt torta tetejére öntjük és durvára vágott mogyoróval díszítjük.


8 comments:

Eva said...

Milyen kis szőrmók gesztenye! :-)

NYAMMM said...

Jajj de jó ez az egész mindenség itt:) Lehet őt készítem el szombatra nagymamám 85. szülinapjára. Ha nincs hajdina és gsztenye lisztem helyettesíthetem sima liszttel?Köszi!!!

chriesi said...

@Eva: És mennyire szúr!!!

@Nyammm: Nagymamádnak jó egészséget és minden földi jót! :) Persze, mehet!

Erika said...

Nagyon szép fotók, tetszik ez a hangulat. No és persze a süti sem lehet rossz. :) Nálunk nem lehet kapni gesztenyepürét, gesztenyét is ritkán, de a számban az íze:)

Judyt said...

De gyönyörű az a gesztenyes kep!! Persze a torta is, es bar utobbi idoben nem kivanok édességet, most mégis osszefutott a nyal a szamban ;-)

Csibe said...

Hát ezt így reggelre :)) nem igazán kellet volna :)
Eszméletlen jól néz ki!!!

Katucikonyha, said...

Édes, pici, szőrös gesztenye. Na de a lényeg, a gyönyörű torta! Nem szeretek hozzád jönni, mert az ilyen tortáknál mindig késztetést érzek az azonnali elkészítésre...

chriesi said...

Köszönöm lányok, nagyon örülök, hogy tetszik! Tömény gesztenye! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...