Tuesday, February 14, 2012

Burgonyás-hajdinalisztes zsömle

A múltkori aszalt paradicsomos kenyér sikerén felbuzdulva, úgy gondoltam, hogy újabb kísérletet teszek. A tavalyi vörösáfonyás hajndinalisztes zsömlék íze szintén elég élénken él még emlékeimben. Mivel nagy bolondja vagyok a hajdinának, ezért elővettem a kibontott zacskó lisztet és elkezdtem azon gondolkodni, hogyan tovább. A felmentősereg már várt néhány tegnapról maradt főtt burgonya képében, úgyhogy gyorsan le is reszeltem őket. A többi hozzávaló pedig spontán került a tálba. A tészta egy óra múlva szépen megkelt, már csak azon kellett izgulnom, hogy ehető zsömléket tákoltam-e össze. Bizony azokat! Isteniek voltak így langyosan vajjal, 15 hónapig érlelt cheddarral és házi mandarindzsemmel.



Hozzávalók:
130 g finomliszt
170 g hajdinaliszt
200 g főtt burgonya (héj nélkül mérve)
25 g élesztő
180 ml kefír
1 csipet cukor
5 g só 
tej a kenéshez
kukoricadara



Az előző nap megfőzőtt burgonyát reszeljük le vagy nyomjuk át krumplinyomón. Szitáljuk a lisztet egy tálba és morzsoljuk a közepébe az élesztőt, majd szórjuk rá a csipet cukrot. Adjuk hozzá a sót, 200 g főtt burgonyát és a kefírt majd gyúrjuk össze. Hagyjuk kelni egy órát meleg helyen. A tészta elég lágy, ezért bőven lisztezett munkafelületen formázzunk rudat és vágjuk egyenlő darabokra. Tegyük papírből készült formába és kenjük meg a tetjüket tejjel, szórjuk meg kukoricadaräval. A 200°C-ra előmelegített sütőbe öntsünk egy pohár vizet, majd tegyük be a zsömléket és süssük kb. 25-30 percig.


2 comments:

Bridge said...

No, ezt biztosan ki fogom próbálni. Pont nekem való recept, csak tk. liszttel.
Köszi, Bridge

chriesi said...

Örülök, hogy tetszik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...