Thursday, July 7, 2011

Piszke sorbet rózsaborsos fehércsokoládé mártással

A bőséges nyári gyümölcszuhatagnak ellenállni képtelenség. Nekem most sikerült annyit vásárolnom, hogy a hűtő három polca csak úgy roskadozik a gyümölcsök alatt. Meggy, cseresznye, háromféle ribizli, málna, piszke, áfonya, de még szilva is került a kosaramba. Ebben a nagy melegben nincs is frissítőbb desszert a gyümölcsfagylaltnál. Nekem most a piszkére esett a választásom, mivel fanyar, ugyanakkor savanykás íze igazán üdítő. Környezetemben azonban nem mindenki rajong annyira a savanyú desszertekért, ezért összedobtam mellé egy rózsaborsos fehércsokoládé mártást. Egyébként én ezzel úgy vagyok, hogy még a citromot is szívesen megeszem. A nagyon édesszájúak nyugodtan duplázhatják a cukorszirup mennyiségét, bár a mártással együtt szerintem ez nem szükséges.




Hozzávalók:
500 g piszkepüré
150 g invertcukor
130 g víz
250 g fehércsokoládé
100 ml tej
250 ml dupla tejszín
1 tk rózsabors


A vízből és az invertcukorból főzzünk szirupot, majd keverjük a püréhez. Öntsük a szirupos pürét a fagyigépbe, vagy keverjük át 30 percenként fagyasztás közben. A mártáshoz olvasszuk fel a csokoládét gőz felett. Ezalatt tegyük fel melegedni a tejet, a tejszínt, majd amint főni kezd adjuk hozzá a rózsaborsot, vegyük le a tűzhelyről és hagyjuk állni 10 percig. Öntsük az ízesített tej-tejszín keveréket a csokoládéhoz. Öntsük a mártást egy tiszta lábosba és melegítsük forrásig, majd néhány másodperc után tegyük félre és tálaljuk azonnal.

6 comments:

Reni said...

Ú, ez fantasztikus... van itthon egy kis adag egresem... lehet sorbet-ban végzi. :)

Piszke said...

húha.. lehet hogy lesz egy kérésem... a piszek miatt :)

chriesi said...

@Reni: Én ma is csináltam egy adagot, de most vegyes gyümölcsből. Fotó az nem lesz, mert éppen beborult. :)))

@Piszke: Rendben. :)

Foodafok said...

Máris indul a próba, de előbb egyeztetek Piszke őrmesterrel.

Csibe said...

Juj-juj, de jó!!!

chriesi said...

@Foodafok: Ki az a Piszke őrmester? :)

@Csibe: :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...