Friday, June 17, 2011

Macaron tonkababos krémmel

Az igazság az, hogy én nem vagyok valami nagy macaron rajongó, persze azért szeretem és itthon meg nagyon díjazzák, ha mégis sütök egy adagot. Pillanatok alatt elfogy és ezt a gyorsaságot csak az eclair elpusztításhoz szükséges idő tudja túlszárnyalni. Az megint más dolog, hogy mióta belejöttem a dologba, nagyon élvezem csinálni is, így mindenki jól jár és még a tojásfehérjék is elfogynak. Egyébként volt már, hogy pihentetett fehérjéből nem sikerült, de mivel akkor épp ajándékba sütöttem, nem volt más választásom és frissből újra nekiálltam, és csodák csodájára összejött! Amit viszont nem értek, illetve gondolom, hogy a sütő a ludas, de a leghátsó sor az nekem szinte mindig repedt. A mostani adag macaront tonkababos krémmel töltöttem, de vele sem sikerült megfosztanom a sáfrányos krémet trónjától. De nem adom fel!


Hozzávalók:
a macaronhoz:
125 g darált mandula
210 g porcukor
1 ek kakaópor
100 g tojásfehérje
30 g cukor
a krémhez:
(Tartelette receptje alapján)
100 g cukor
2 tojásfehérje
170 g vaj, szobahőmérsékletű
tonkabab


Melegítsük elő a sütőt 160°C-ra. Szitáljuk le porcukrot, a mandulát és a kakaóport és keverjük össze. Verjük fel a tojásfehérjét kemény habbá a cukorral és óvatosan forgassuk a mandulás keverékhez. Töltsük habzsákba és sütőpapírral kibélelt tepsire nyomjunk kb. 2 cm átmérőjű köröket. Hagyjuk 30 percig száradni, majd süssük 15 percig. A krémhez gőz felett verjük fel a
tojásfehérjéket a cukorral és verjük mindaddig, amíg kifényesedik. Ezután vegyük le a gőzről és keverjük hozzá a szobahőmérsékletű vajat, valamint ízesítsük tonkababbal.

9 comments:

Vera said...

Én tudom, hogy az a bizonyos macaron nekem készült anno :)

Hajrá tonkabab?? :)))

chriesi said...

Így van! Azóta is mindig eszembe jut, ha macaront sütök. :D Aham, tonkabab előreeee!!! :)))

Csibe said...

Milyen kis édesek :)

duende said...

Nagyon szépek a macaronjaid. Még sosem sütöttem (én sem vagyok nagy rajongója, sem a pavlovának sem), de ezek nagyon guszták. :)
A tonkababnak meg el sem tudom képzelni, milyen íze lehet. Sosem kóstoltam még.

chriesi said...

@Csibe: Köszi.

@duende: Köszönöm. Nehéz szavakba foglalni a tonkbab illatát, vaníliához szokták hasonlítani, de szerintem sokkal izgalmasabb nála. Talán egy nagyon picit keserűmandula, fahéj, vanília keveréke.

Katucikonyha, said...

Szerintem a tonkabab olyan, ami nélkül nem lehet/érdemes tovább élni, ha egyszer megkóstolta az ember. Azért ez a sáfrányos cucc felkeltette nagyon az érdeklődésemet, eddig csak rizshez használtam, de ideje újítani, amúgy is macaron-szűz vagyok még. De nemsoká megtöröm a jeget. :-)

chriesi said...

Teljesen igazad van! Imádom a tonkababot, minden mást magasan ver. Na de például a család férfi tagjai nem kedvelik, nekik a sáfrányos ganache a tonkabab. :)) A macaronokhoz hajrá! Szerintem a cukorszirupos verziót próbáld ki, azt elrontani sem lehet! ;)

Unknown said...

Ezt a cukorszirup nélküli verziót könnyebbnek tűnik elkészíteni. Ha elsőre szeretnék macaronozni, akkor érdemes inkább a cukorszirupos verzióval próbálkoznom előre?

chriesi said...

Ó jaj ne haragudj a késői válaszért. Ez olyan dolog, hogy embere válogatja, nekem a cukorszirupos sokkal jobban bejön, mint ez. Nézz szét Piszkénél hideghabos macaron ügyben, ő a profi! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...