Monday, May 23, 2011

Rebarbarás mini-galette

Bizonyára már mindenkiben tudatosult a tény, hogy a rebarbara zöldség, és nem gyümölcs. Ez persze egyáltalán nem meglepő, hiszen ha ránézünk, akkor bizonyára sokaknak rögtön a szárzeller jut eszébe, igaz a két zöldség nem áll rokonságban. Tudtátok azt is, hogy Ázsiában őshonos? A különböző nomád népek, mint a tatárok is ismerték és még az is valószínű, hogy a hunok közvetítésével jutott el Eurázsiába.
Múlt héten szerettem volna valami gyors édességet összeütni, azám, de nem volt egy darab tojás sem itthon! Aztán szerencsére eszembe jutott egy elég régi recept, amihez tojásra nincs szükség, ráadásul pillanatok alatt elkészíthető, már
ha a tészta hűtésének idejét nem számítjuk. Mellé egy gombóc vaníliafagyi remekül illik, de nélküle is tökéletes, akár egy csésze teával.


Hozzávalók:
(2 közepes vagy 6 mini galette-hez)
75 g hideg vaj

125 g liszt
25 g cukor
1 csipet só
3 ek hideg víz

200-250 g rebarbara
2 ek kukoricakeményítő

3 ek bodzabogyószörp

25 g durvára vágott mandula

1 ek tej

1 ek porcukor

Vágjuk kockára a vajat és morzsoljuk el a liszttel, a cukorral, a sóval majd adjuk hozzá a vizet és gyúrjuk össze gyorsan. Tegyük 1 órára a hűtőbe. A rebarbarát kockázzuk fel, ha akarjuk pucoljuk meg előtte, majd marináljuk a szörppel egy negyed óráig. Nyújtsuk ki a tésztát és szaggassunk ki 6 kört majd ennek közepére helyezzünk egy-másfél evőkanál keményítővel összekevert rebarbarát és hajtsuk fel a tészta széleit. Kenjünk meg tejjel és szórjuk meg porcukorral, szórjuk meg a mandulával és süssük 15-20 percig 180°C-on.


5 comments:

Raindrop said...

Iszonyat régen vágyom erre a tésztára, epresen.
Még a C et V blogon láttam, de most megcsinálom. :)
Csodásan festenek!

Vera said...

Én gombás galette-t akartam csinálni, de helyette ablakot festettem. Majd a héten valamikor összehozom ha már nem leszek nyakig festékes.

Unknown said...

Igen izgalmas színű rebarbarát kaptál ;) Látom bodzabogyószörppel festetted és ízesítetted - nagyon jó ötlet!

chriesi said...

@Raindrop: Én se készítettem sokáig, pedig kár.

@Vera: Húú az de jó ötlet!

@Robi: A bodzabogyószörp varázslatos dolgokat művel a zöld rebarbarával. :))

Csibe said...

Nagyon tetszik! Receptet vittem, valószínű eper kerül bele.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...