Tuesday, November 16, 2010

Gesztenyeleves

A gesztenye valószínűleg a Kaukázus környékéről származik, a Fekete-tenger és a Kaszpi-tenger közötti hegyvidékről. A rómaiak nem csak a gesztenye termését használták fel a konyhában, hanem a fából edényeket, hordókat és más konyhai eszközöket is készítettek. Az Alpok déli lábához a rómaiak közvetítésével jutott el a gesztenye, az Alpoktól északra pedig Nagy Károly által, aki rendeletben adta ki annak termesztését.


Egész délelőtt gesztenyét pucoltam, mivel ebédre levest akartam főzni. Egy fontos hozzávaló a leveshez a türelem, de miután a gesztenyét megtisztítottuk, a többi igazán gyerekjáték. Használhatunk persze
fagyasztott, vagy konzerv vagy akár szárított gesztenyét is, bár nem ajánlom, mert eddig ezekben mindig csalódtam. A friss gesztenye ízét helyettesíteni nem lehet. Ezúttal sütőtökkel és naranccsal kombinálva került tányérba.


Hozzávalók:
200 g gesztenye
100 g sütőtök
1 kis fej hagyma
1 ek olívaolaj
600 ml zöldség vagy csirke alaplé
1/2 narancs
szerecsendióvirág
só, bors

A gesztenyét főzzük meg, majd távolítsuk el a héját. Pirítsuk üvegesre a kockára vágott hagymát, adjuk hozzá a gesztenyét és a kockára vágott sütőtököt majd pároljuk pár percig a szerecsendióvirággal együtt. Öntsük fel alaplével és főzzük 20-25 percig, majd pürésítsük. Ízesítsük sóval, borssal, frissen facsart narancslével és narancshéjjal. Tálaljuk narancsvirágmézes gesztenyével és friss zsályával, esetleg tejszínnel.

7 comments:

Ottis said...

Megenném, biztos finom!

Frau Paprika said...

Beszerzek egy adag türelmet és megfőzöm.;)

Csibe said...

Nagyon tetszik! Még soha nem ettem gesztenyelevest, szívesen megkóstolnám :)

Ms. Poppy said...

Ezek a fotók aztán meghozzák az ember kedvét, hogy azonnal nekifogjon elkészíteni ezt a páratlan levest.:)

chriesi said...

Én is most készítettem először. Nem lett nagy adag, mert pucolás közben nem minden szem került a tálba... :))

Raindrop said...

Totál ledöbbentem miket alkottál még nem voltam...
Annyira jó, hogy újra ennyit és így főzöl! Nagyon boldog vagyok! :D
Vissza is olvasok most jó alaposan.
Puszi!

chriesi said...

Most eléggé elkapott a főzési láz. :) Remélem majd beszélünk valamikor! Puszi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...