Monday, October 25, 2010

Házi tavaszi tekercs

Ezek a tavaszi tekercsek két napi kutatómunka után születtek, mivel ennyi időbe telt mire megtaláltam a megfelelő receptet a tésztához. Lényegében három különböző megoldásra bukkantam. Az első csak egy szokványos gyúrt tészta volt, amit aztán nagyon vékonyra nyújtottak ki sodrófával. Ez nem tűnt túl autentikusnak, ezért rögtön elvetettem. A második verzió rizslisztből sült palacsinta volt, ami gyerekjátéknak látszott. Ezt ki is próbáltam, de a végerdmény nem volt elég ropogós, így tovább kutakodtam. Rátaláltam a harmadik fajtára, egy vastag, folyékonynak látszó, lisztből készült tészta, amit aztán egy forró lapra kennek kézzel. Le nem tudom írni, mennyire boldog voltam amikor a harmadik próbálkozásra már sikerült az első vékony tésztalap!



Hozzávalók:
300 g liszt
300 ml víz
150 g szójacsíra
50 g bambuszcsíra
150 g káposzta
1 répa

póréhagyma vagy újhagyma
szójaszósz

friss gyömbér



A tésztához összekeverjük a lisztet és a vizet, majd hagyjuk állni legalább 3 órán keresztül. Ezután kézzel 15-20 percen keresztül verjük a tésztát, vagy amíg sima és elasztikus nem lesz. Melegítsünk egy lapos serpenyőt közepes hőfokon forróra, majd vegyük lejebb és kezdjük el sütni a palacsintákat. A kezünket mártsuk a tésztába, majd kenjünk a serpenyőre karikákat. Lásd a videot. A töltelékhez vágjuk a zöldségeket vékony csíkokra és pírtsuk meg forró szezámolajban a frissen reszelt gyömbérrel olyan 1 perc alatt, adjuk hozzá a szójacsírát, keverjük át szójaszósszal, hagyjuk kihűlni és süssük ki a kész tekercseket forró olajban.

10 comments:

Kata said...

Imádom a tavaszi tekercset, de kicsit félek ettől a kenegetéstől...
Egyébként mennyi palacsinta lesz ebből az adagból? nem túl sok?

Ottis said...

Jól néz ki, ilyent sem ettem soha még .-)Remélem egyszer sor kerl rá :-)

chriesi said...

@Kata: Minden a tészta állagán múlik, szerintem nagyon szórakoztató csinálni, persze van még mit gyakorolnom. Olyan 35-40 lesz belőle kb, persze lehet egy profi többet kihoz. Kezdésnek szerintem elég 100 g lisztből csinálni, amolyan tesztként.

@Ottis: Köszi! Csak rajtad múlik. ;)

duende said...

Hát komolyan mondom, csúcs vagy! :) Ezt nekem is ki kell próbálnom. Van rizslisztem is, lehet hogy mindkettővel kipróbálom. Fantasztikus! :)

chriesi said...

Köszi szépen. :) Ha rizsliszttel is ki akarod próbálni akkor 10:3 aranyában tegyél bele rizslisztet. Ez viszont nem tudom, hogy működik e vagy sem, mert nem próbáltam még.

Vali said...

Ez nagyon jó. Valamelyik nap ki kell próbálnom.

chriesi said...

Köszönöm! Sok sikert és türelmet hozzä! :)

Róka said...

Üdv!
Nagyon jól néz ki, ki szeretném próbálni,
A tészta töltésénél stb, benedvesíted a tésztát?

chriesi said...

Üdv a sarkon!

Nem, a friss tésztát nem szabad benedvesíteni, ezt úgy értem, hogy beáztatni az egészet, mert használhatatlan lesz. Viszont a szélét picit be lehet kenni vízzel, hogy jobban egyben maradjon.

Unknown said...

Remek recept, köszönöm! Nagyon ízlett a családnak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...