Friday, October 15, 2010

Házi kínai ötfűszer keverék

A kínai ötfűszer keverék magában foglal öt ízt, mint az édes, a savanyú, a keserű, a csípős/pikáns és a sós. Nagyon népszerű a kínai konyhában, de Ázsia más tájain is elterjedt. Sok variációja van, a legelterjettebb a csillagánizs, szegfűszeg, fahéj, szecsuáni bors és a római kömény keverékéből álló. Az igazi fahéj helyett gyakran használnak kassziát, ami annak rokona, és gyakran fahéj néven kerül a polcokra.


Nagyon kedvelem a kassziát, sokszor szívesebben használnom, mint a fahéjt. A fűszerkeverékbe kerülő fűszereket nem szükséges egyenlő arányban használni. A fűszerkönyvem szerint gyakran kerülnek az alapkeverékhez más fűszerek is, mint például a barna kardamom, a szárított gyömbér és az édesgyökér. Nagyon szeretem magam készíteni a különböző fűszerkeveréket, már maga a frissen őrölt fűszer illata is csodálatos élmény. Mivel kifogytam az ötfűszerből, ezért most úgy döntöttem azt a verziót fogom elkészíteni, amiben gyömbér és kardamom is van, viszont az édesgyökeret kihagytam, mert nem sikerült szereznem.



Hozzávalók:
1 ek csillagánizs
1 ek szecsuáni bors
1/2 ek fahéj vagy kasszia
1 ek római kömény
1/2 ek szegfűszeg
1 tk gyömbér por
3 barna kardamom


Egyszerűen őröljük meg a fűszereket majd tegyük egy jól zárható dobozba és használjuk el 3-4 hónap alatt.



1 comment:

Frau Paprika said...

Én pedig az ötfűszert szeretem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...