Wednesday, February 10, 2010

Citrom mousse

Egyértelmű, hogy teljesen oda vagyok a citromért! Nem is olyan régen sütöttem néhány tortácskát, most pedig a mousse volt soron. Mandarinzselével párosítottam, bár be kell vallanom, hogy nem vagyok oda a zselékért, mert általába az állaguk túl kemény. Nos ez a zselé annyira könnyű, magam is meglepődtem! A citrus szezonnak még nincs vége, úgyhogy számíthattok még néhány desszertre!

Hozzávalók:
a mandarinzseléhez:
(a recept innen)
120 ml mandarinlé
10 g cukor
1 levél zselatin


Főzzük fel a cukrot a mandarinlével, hagyjuk kicsit hűlni, majd keverjük bele az előzőleg beáztatott zselatint. Tegyünk mandarincikkeket a poharakba és fedjük be őket a zselével, majd hagyjuk 2-3 órán át a hűtőbe.

A citrom moussehoz:
(Gordon Ramsay receptje alapján)
50 g cukor
1-2 ek víz
2 tojásfehérje

Az olasz meringue-hez olvasszuk meg a cukrot a vízzel alacsony hőmérsékleten. Ha elolvadt főzzük 5-7 percig, amíg elére a 120°C-ot. Ezalatt verjük a fehérjéket lágy habbá, majd csurgassuk bele a szirupot, miközben folyamatosan verjük, mindezt addig, míg a tál már nem forró. Tegyük félre.

150 ml citromlé
50 g cukor
2 levél zselatin

Áztassuk be a zselatint hideg vízbe. Főzzük fel a cukrot a citromlével, majd öntsük egy tálba és keverjük bele a zselatint. Hagyjuk kihűlni. Ezután forgassuk bele az olasz meringue-et. Verjünk 200 ml tejszínt habbá és ezt is forgassuk a mousse-ba. Tegyük 2-3 órára a hűtőbe.


1 comment:

Foodafok said...

Nagyon komoly! Dekoratív!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...