Tuesday, August 10, 2010

Passata di pomodoro

Azok, akik már régóta olvasnak, tudhatják hogy nem csak hatalmas hagymabolond vagyok, hanem a paradicsomért is teljesen odáig vagyok. Egy barátom azt mondta egyszer, hogy több pénzt költök zöldségekre, mint egy átlagos nő cipőkre. Nos, ebben bizony van némi igazság...és nem is bánom! Főleg nyáron, amikor azok a csodálatos régi fajtákkal vannak tele a farmerek boltjai. Általában két helyen vásárolok paradicsomot és joggal lehet rájuk mondani hogy bizony igazi paradicsomok! Az egyik egy kicsi bio zöldséges amelyik olyan 5 fajtát árul és legalább 8 féle koktélparadicsomot egész nyáron és ősz elején. A másik pedig egy farmer boltja ami olyan 6 fajtát termeszt a Green Zebra-ától St. Pierre-ig.


A múltban, ki nem állhattam a főtt paradicsomot, most viszont szinte sosem elég belőle, főleg a paradicsomos tésztából. Hiszen évekre lemaradtam róla! Egy speciális passata di pomodoro-t vásároltam, de a bolt sajnos bezárt, és sehol máshol nem akadtam rá a közelbe. Azóta már sok másikat kipróbáltam, de egyik sem volt még csak fele annyira sem ízletes és zamatos mint az. Arról nem is szólva, hogy szinte mindegyikben van citromsav (ritkán még más hozzávalók is...), az előbb említett különleges darabban pedig semmi más nem volt mint paradicsom és só. És az az íz!


Aztán meguntam a kutatást, és a kísérletezgetést, és úgy döntöttem főzök magam. Biztos voltam benne, hogy nem lesz olyan íze, mint annak amit úgy szeretek, és valóban nem is lett, de még mindig sokkal de sokkal finomabb mint a többi bolti. Arról nem is szólva, hogy lehetőségem van kedvemre kísérletezgetni a különböző fajtákkal. Csak sót tettem bele, semmi más fűszernövényt, ezt majd akkor fogom amikor főzöm az adott ételt. Vigyázzunk, ha friss fűszernövényt tennénk bele, úgy hamarabb romlik!



Ingredients:
500 g paradicsom
50 ml víz
1 tk só

Daraboljuk fel a paradicsomot és a vízzel és a sóval együtt főzzük fel, pürésítsük és passzírozzuk. Tegyük vissza a tűzhelyre és főzzük fel újra és még forrón töltsük üvegekbe és szárazdunsztba hagyjuk kihűlni. Pár hónapig el kell állnia, ha sterilizáltuk az üvegeket előtte. Ha nem bízunk benne, akkor fagyasszuk le.


1 comment:

Devesh said...

THANK YOU FOR SHARING THIS ARTICLE. IT IS VERY INFORMATIVE. YOU CAN ALSO VISIT OUR BLOG Mom Blog Names

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...