Sunday, August 8, 2010

Cukkini "pizza"

Múlt hétvégén néztem egy főzőműsort egy német csatornán Tim Mälzerrel, aki egy ismert szakács Németországban. Ő volt az első, akinek a receptjeit kipróbáltam, sőt azt hiszem az első szakácskönyvem is tőle származik. Azon a szombat délután egy spárgás pizzát készített, de nem hagyományos pizzatésztából, hanem túrósból. Épp semmi ötletem sem volt, hogy mi legyen a vacsora, mikor eszembe jutott a receptje. Gondoltam miért ne próbáljam ki. Nagyon finom és gyorsan elkészül! Mellesleg, ha az ember elfelejti idejében elkészíteni a pizzatésztát, akkor remek alternatíva. Szerintem valahol a pizza és az elzászi tarte flambée keveréke ez a tészta, már ami az állagát illeti. Természetesen nem használtam spárgát, hiszen már rég nincs szezonja. Helyette cukkini, újhagyma, bacon és crème fraîche került rá.



Hozzávalók:

80 g túró (20% zsír)
3 ek olívaolaj
1 tojás
175 g liszt
1 tk sütőpor


Keverjük össze a túrót az olajjal és a tojással. Szitáljuk át a lisztet a sütőporral és a sóval. Adjuk a száraz hozzávalókat a nedvesekhez és gyúrjuk össze. Melegítsük elő a sütőt 230°C-ra. Nyújtsuk ki a tésztát és rakjuk meg amivel csak szeretnénk, majd süssük 15-20 percig.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...