Friday, July 30, 2010

Patiszonos torta

Kihasználva a hideg időt, szinte napi szinten használom a sütőt. Aranyos, apró patiszonokat találtam a zöldségesemnél, amiket először meg akartam tölteni, de aztán rátaláltam erre a torta receptre, és úgy éreztem, hogy mindenképp ki kell próbálnom.


És milyen jól éreztem! A sült patiszon íze fantasztikus, de valami hiányzott nekem. Mindig is nagyon szerettem a cukkini-kukorica párost, úgyhogy amikor másodszors ütöttem már került bele egy szép adag kukorica is.



Hozzávalók:
(Joël Robuchon receptje alapján)
100 g vaj
4 ek olívaolaj
2 tojás
2 tojássárgája
250 g liszt
10 g sütőpor
3 patiszon
1 cukkini
150 g kukorica
150 g sajt
szerecsendió
só, bors

Keverjük össze a vajat és az olívaolajat, adjunk hozzá 1 teáskanál sót, borsot és szerecsendiót. Keverjünk bele egy tojást és egy tojássárgáját, és amikor teljesen elkeveredett, akkor tegyük ugyanezt a másik kettővel. Keverjük amíg homogén nem lesz. Szitáljuk bele a lisztet és a sütőport, majd keverjük bele. Főzzük a zöldségeket 5 percig, majd vágjuk fel a sajttal együtt. Gyúrjuk bele a keverékbe a zöldséget, sajtkockákat és a kukoricát. Vajazzunk ki egy tortaformát és nyomkodjuk bele masszát, majd tegyük a hűtőbe egy órára. Süssük 45 percig 180°C-on és tálaljuk vagy melegen vagy hidegen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...