Monday, May 10, 2010

Mousseline mártás

A mousseline mártás nem más, mint egy tejszínnel finomított hollandi mártás. Remekül illik mint halhoz mint spárgához. Jó ideig az első kipróbált hollandi mártás receptet használtam, de már nagyon nem voltam vele megelégedve. Így az idei spárgaszezon tökéletes időpontnak bizonyult, hogy kipróbáljam Michel Roux receptjét. Mondanom se kell, hogy nagyon jó döntés volt! Mindegyik mártást üti, amit eddig kóstoltam. Nem gőz felett készül, de nem biztos, hogy ez adja a különbséget. Szombaton, egy kicsi olasz boltocskában találtam végre fava babot, annyira örültem neki, mert évekig sehol sem találtam. Úgy döntöttem ma el is készítem ebédre spárgával halhoz. Ismét tengeri sügér került a tányérra, mely tökéletesnek tűnt ehhez a könnyű (?) tavaszi ebédhez, amit egy kevés házi citromos olaj is kísért.


Ingredients:

1 ek fehérbor ecet
1 tk fehér bors, összetörve
4 tojássárgája
250 g frissen tisztított vaj, langyosan
75 ml tejszín
1/2 citrom leve



Egy kis fazékban, alacsony hőmérsékleten keverjük össze az ecetet 4 evőkanál hideg vízzel és az összetört fehérborrsal. Főzzük, amíg harmadára csökken a mennyisége, és hagyjuk kihűlni teljesen. Adjuk hozzá a tojássárgájákat a hideg redukcióhoz és keverjük ösze. Tegyük nagyon alacsony fokozatra a tűzhelyet és keverjük tovább. Ahogy a szósz egyre jobba kezd összeállni emeljuk egy keveset a hőmérsékletet, és keverjük addig míg nagyon sima, krémes lesz. Ez körülbelül 8-10 percet vesz igénybe. Ne hagyjuk a hőmérsékletet 65°C fölé emelkedni. Vegyük le a tűzhelyről és keverés közben adjuk hozzá a tisztított vajat. Ízesítsük sóval, majd verjük fel a tejszínt és keverjük bele a mártásba. Tálalás előtt pedig adjuk hozzá a citromlevet.
(forrás:UKTV)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...