Friday, January 15, 2010

Csokoládé sabayon

Miután haza értem az egy órás séta után a kutyámmal a hidegben, csokoládéra fájt a fogam. A hó már olvadozik, látszik a zöld fű alatta, szóval ennek már semmi köze a mesebeli téli tájakhoz. Inkább szürke, mint fehér. Ez tipikusan az az időjárás, amikor jobb benn maradni egy csésze kakaóval és egy jó könyvvel az takaró alatt. A jó könyv része már kora délután megvolt, most a csokoládé volt soron. Valami habosat, könnyűt és meleget szerettem volna. A csokoládé moussenak nem mondtam volna nemet, annak ellenére, hogy az hideg, de nem akartam egy órát várni, míg összeáll. Ezért Michel Roux narancsos csokoládé sabayon-ja mellett döntöttem. Percek alatt elkészül, meleg de nem forró és még gyümölcsös is. Pontosan az, amire a fogam fájt.


Hozzávalók
:
75 g cukor
2 tojássárgája
25 g kakaó
1 narancs reszelt héja

Olvasszuk fel a cukrot 75 ml vízben alacsony hőmérsékleten. Ezután főzzük fel, majd rögtön tegyük félre, míg teljesen kihűl. Ezután vízfürdő felett verjük a szirupot a tojássárgájákkal habosra, amíg a habverő nyomot nem hagy benne és elérte a 65°C-ot. Vegyük le a tűzhelyről és verjük hozzá a kakaót majd keverjük bele a reszelt narancshéjat és tálaljuk.

2 comments:

Unknown said...

Nekem a megadott cukor mennyiség mellett kissé túlságosan édes volt.
Ízre nem meglepetés: Emlékeztetett egy adag kakóból készűlt öntetre narancs beütéssel. 3/5-re osztályoznám.

chriesi said...

En azota nem készitettem, és mär nem emlékszem rä. Nem tudom, hogy Monsieur Roux mit szol az osztalyzathoz. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...