Wednesday, November 11, 2009

Banánlekvár

Túlérett banánok! Folyton folyvást megtörténik, hogy túlérnek. Hetente veszek banánt, mert ugye ártani nem árthat, de valahogy sosem fogy el. Ez az adag legalább 3 hete bújkált a kosárban, biztos ki is kellett volna dobnom, ha nem szinte teljesen zölden vásároltam volna őket. Így hát igazán sürgős volt, hogy valamit készítsek. Múltkor banánkenyér, azelőtt meg beignets készült belőle, s bár a fagylalt is igazán csábító ötletnek tűnt, mégis lekvár mellett döntöttem. Milyen jól tettem! Az az igazság, hogy el sem tudtam képzelni, hogy mi fő ki ebből, s bizony az eredmény szerintem csodás! Nem is vártam, hogy ennyire izgalmas ízű és remek állagú lesz a lekvár!


Hozzávalók:
450-500 g banán
350 g nádcukor
150 ml víz
2 lime
1 darab gyömbér, reszelve
20 ml fehér rum

Pucoljuk meg a banánokat és karikázzuk fel. A vizet a cukorral, lime lével, gyömbérrel együtt forrjuk fel. Ezután adjuk hozzá a banánt és főzzük közepes lángon olyan 20-30 percig. Ha kész öntsük bele a rumot és töltsük üvegekbe, majd tegyük száraz dunsztba.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...