Sunday, September 13, 2009

Sütőben párolt sertéssült

Tegnap volt az ötödik alkalom, hogy elkészítettem ezt a sütőben párolt sertéssültet. Számomra az ilyen ételek tipikusan azok, amelyeket csak az anyukák és nagymamák tudnak úgy elkészíteni, hogy az ember mind a tíz ujját megnyalja utána, és mi ahányszor is próbálkozunk elkészíteni, soha nem lesz olyan az íze. Nos az első két alkalommal teljesen elrontottam a szószt, pedig szerintem ennek az ételnek az a lényege. Már majdnem fel akartam adni, de helyette tovább bújtam a recepteket. Aztán néhány hét elteltével újra megpróbáltam, de a szósz túl sűrű és túl erős paradicsom íze volt. Aztán végre vasárnap sikerült! A szósz állaga megfelelő volt, és a hús elolvadt a szánkban.


Hozzávalók:
1000-1250 g sertéshús (pl. comb)
2 ek. mustár
1-2 ek. liszt
2 ek. olaj
1 hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 póréhagyma
2 sárgarépa
3 petrezselyemgyökér
3 szál zeller
1 tk paradicsompüré
300 ml sör
600 ml borjú alaplé
1 babérlevél
2-3 szegfűszeg
1-2 szál kakukkfű
1-2 szál rozmaring
2-3 zsályalevél
100 ml vörösbor
só, bors


Pucoljuk és daraboljuk fel a zöldséegeket, szúrjuk a szegfűszeget a babérlevélbe. Sózzuk, borsozzuk a húst és kenjük meg mustárral, majd szórjuk meg liszttel. Forrósítsuk fel az olajat és süssük le a húst mind a két oldalán, majd tegyük félre. Dobjuk rá a zöldségeket, fedjük le és pároljuk pár percig, adjuk hozzá a paradicsompürét. Helyezzük a húst a zöldségekre a fűszernövényekkel együtt, öntsük rá a sört, az alaplevet és 180°C-on pároljuk két órán át. Ha kész vegyük ki a húst, nyomjuk össze a zöldségeket, adjunk hozzá 1 ek lisztet, a vörösbort és főzzük 5-6 percig, szűrjük le és főzzük még egy negyed órát, vagy addig míg eléri a kívánt állagot. Ízesítsük sóval, borssal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...