Thursday, June 11, 2009

Lekváros bukta

Szerintem olyan 12 évesen ehettem utoljára buktát. Emlékszem, hogy az iskolában szívesen vettem mindig reggelire. Nyár vége volt, és az volt a szokásom, hogy az utolsó tanítási nap után a táskám bedobtam a szekrénybe, s elő se vettem szeptemberig, így aztán mindig valami meglepetés várt mikor előszedtem, egyszer még egy fél száraz bukta is. Tegnap megsütöttem életem első buktáját, Johann Lafer receptje alapján, s hiába is számítottam arra, hogy ma majd egy jót reggelizek, bizony mind egy szálig elfogytak tegnap.


Hozzávalók:
60 ml tej, langyos
250 g liszt
40 g cukor
20 g élesztő
2 tojássárgája
2 tojás
1 csipet só
1 narancs reszelt héja
60 g vaj, szobahőmérsékletű
150 g lekvár
30 g olvasztott vaj

Keverjük össze a tejet 30 g liszttel, 20 g cukorra és az élesztővel majd hagyjuk állni amíg kétszeresére nő. Ezután adjuk hozzá a maradék lisztet, cukrot, tojásokat, sárgájákat, sót, narancshéjat és a vajat. Dagasszunk sima tésztát és hagyjuk állni amíg kétszeresére nő. Nyújtsuk ki a tésztát 1/2 cm vastagra és szagassunk 6 cm átmérőjű köröket, töltsük meg lekvárral és formázzunk ovális gombócokat, majd helyezzük kivajazott formába és hagyjuk egy fél órát kelni, kenjük meg olvasztott vajjal és süssük 180°C-on 30-40 percig.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...