Friday, February 27, 2009

Csokoládés creme brulée lett volna

...ha a karamellizáló pisztolyom nem mondja fel a szolgálatot. Persze nem adtam fel azonnal a reményt, még mit nem! Gondoltam megpróbálom a sütőben grill funkció alatt, mondanom sem kell, kész katasztrófa, nem karamellizálódott és az egészből leves lett. Ezután fogtam egy gyufát, tényleg, nem vicc, kicsit jobban nézett ki a dolog, viszont szerintem másnap estig tartott volna, így úgy döntöttem, hogy pots de crème név alatt adom el a dolgot a vendégeknek. Végülis a két desszert között annyi a lényeges különbség, hogy míg a crème brûlée kizárólag tojássárgáját tartalmaz, addig a pots de crème esetében egy egész tojás jut 5 sárgájára, legalábbis a tradicionális receptek szerint. Karamellizált tető nélkül is nagyon finom desszertnek eshettünk neki, micsoda szerencse hogy unalmamban megint Pierre Hermé könyvét lapozgattam és mivel tojástúltengésben szenvedett a hütőm, így nem volt más lehetőség mint elkészíteni.


Hozzávalók:
100 g 70%-os csokoládé
4 tojássárgája
90 g cukor
250 g tej
250 g tejszín
nádcukor a karamellizáláshoz

Melegítsük elő a sütőt 100°C-ra. A csokoládét daraboljuk fel, a tojássárgájákat pedig keverjük össze a cukorral. Melegítsük forrásig a tejet és a tejszínt majd adjuk hozzá a csokoládét és keverjük el. Öntsük a tojásos keverékhez és keverjük össze. Tűzálló edénykékbe töltve 45 percig "süssük", majd ha kihűltek tegyük a hütőbe egy éjszakára. Másnap, ha a karamellizáló pisztoly is úgy akarja, olvasszuk rá a nádcukrot.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...