Tuesday, September 9, 2008

Vörömárna langyos lencsesalátával

Tegnap igazai nekem való meglepetés várt a konyhában: egy kosár telis tele gyümölcsökkel.


Úgy döntöttem, hogy az ebedhez el is használom a paradicsomokat, csak még azt nem tudtam, hogy mit is fogok főzni. Eszembe jutott, hogy valahol hallottam, hogy a vörösmárna és a paradicsom jól mennek együtt. Ezért úgy gondoltam készítemek egy langyos vöröslencse salátát paradicsommal a halhoz, amit dijoni mustár hab kísért.
Hát így született a mai improvizált ebéd.


Hozzávalók:
4 vörösmárna filé

só, bors
300 g vöröslencse
zöldség alaplé

2 sárgarépa
2 paradicsom
4 ek szőlőmagolaj

3 sherryecet
só, bors

bazsalikom
1 salotta
2 ek vaj
200 ml hal alaplé
100 ml fehérbor

100 ml tejszín
3 ek dijoni mustár
2 ek vaj

1 citrom leve

Főzzük meg a lencsét a kockára vágott sárgarépával olyan 25-30 perc alatt. Hámozzuk meg a paradicsomokat és kockázzuk fel. Keverjük össze a szőlőmagolajat, a sherryecetet, sót és borsot a kockára vágott paradicsommal és a lencsével. Olvasszunk fel 1 ek vajat és adjuk hozzá a felkockázott salottát, hal alaplevet, tejszínt, fehérbort és főzzül felére. Ezután keverjük bele a mustárt és még egy evőkanál vajat és a citromlevet. Egy mixerrel habosítsuk fel. Süssük meg a halat olívaolajban és tálaljuk a salátával, amit ha szükséges ízesítsünk és szórjunk rá néhány bazsalikomlevelet.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...