Thursday, September 25, 2008

Csirkemell mákkal és fehér polentával

Nagyon régóta szeretnék egy fekete-fehér ételt készíteni, nos ez még úgy érzem nem az, annak ellenére hogy a mák fekete és a polenta fehér. Viszont ma mindenképpen szerettem volna kísérletezni, és ez az ízletes és egyszerű étel született: csirke narancsos-mákkal, fehér polentával amit egy lehelletnyi rozmaring ízesít mindez egy ízletes pecorino szósszal. Szerintem a mákohoz mindenképp kell valami édes vagy gyümölcsös, ezért került az ételbe narancs. A polentába pedig nem akartam a szokásos parmezánt reszelni, mivel a fehér polentának nincs az az erőteljes kukorica íze, így nem szerettem volna elnyomni semmivel, épp csak megérinteni a lágy rozmaring illatával. De hogy mégis legyen mi összefogja az ételt, úgy gondoltam egy erőteljes ízű szósz illene hozzá, ezért improvizáltam a pecorino szószt, ami mondhatjuk bezárta ezt a kört. Szerintem nagyon jó kis ízkombinációt sikerült ma összehoznom, csupán egy dolgon változtatok majd legközelebb, mégpedig a mákot vékonyabban kenem majd a húsra, hiszen a kevesebb, több!

Hozzávalók:
2 csirkemell
2 narancs
cayenne bors

1 marék darált mák
1 ek méz
600 ml húsleves
125 g fehér polenta
1 ág rozmaring
1 salotta
100 ml fehérbor
150 ml húsleves
egy darabka pecorino
30-35 ml tejszín

bors

Vágjuk hosszában félbe a csirkemelleket, sózzuk, szórjuk meg cayenne borssal ízlés szerint, majd hagyjuk narancslében állni 30-40 percig. Ezután süssük elő vajban és tegyük félre. Keverjük össze a darált mákot, narancslével, mézzel és egy kevés sóval, majd kenjük a csirkemellekre, a tetejére pedig néhány darabka vajat és süssük 20-25 percig 180°C-on.A Húslevest főzzük fel és adjuk hozzá a polentát, majd a legalacsonyabb hőmérsékleten 40 percig főzzük folyamatosan keverve a rozmaring ággal együtt. Ha megfőtt keverjünk bele ízlés szerint vajat. Olvasszuk egy evőkanál vajat, adjuk hozzá a felvagdalt salotta hagymát, amint üveges öntsük hozzá a fehérbort, húslevest és főzzük felére. Szűrjük le és keverjük bele a pecorinot és a tejszínt. Ízesítsük sóval, borssal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...