Friday, July 4, 2008

Túrógombóc

Több mint 12 órai vonatozás után, több mint boldog voltam, hogy végre megérkeztem Budapestre. Mivel anyukám nagyon jól tudja, hogy élek-halok a palacsintáért meglepetésként sütütt is nekem egy hatalmas adagot. Legjobban házi lekvárokkal szeretem, mint a sárgabarackt, eper és a meggy. Persze azért a túróst sem szoktam kihagyni!



It was so hot over there that we hardly ever cooked anything. Mostly chilled cherries and sour cherries were my lunch and also dinner. However my mom cooked my favourite yellow bean soup and I prepared curd
cheese dumplings as main course after the soup. Now I would like to share this Hungarian túrógombóc recipe.

Hozzávalók:
250 g túró
2 tojás
100 ml durumliszt
1 csipet só

8 g vaníliacukor
kókuszreszelék
darált mogyoró


Keverjük össze a túrót a tojásokkal, durumliszttel, sóval, vanílicukorral és hagyjuk legalább egy fél napot állni. Formázzunk vizes kézzel gombócokat és főzzük gyöngyönző sós vízben 5 percig. Hempregessük kókuszreszelékbe vagy darált mogyoróba. A szokásos édes tejföl helyett egy epres-málnás szósszal került a tányérra karamellizált eperalapon vörösborral, korianderrel, egy csipet fahéjjal és borssal.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...